Saturday 17 December 2011

Whatever Troll : 5 Cara Untuk Disenangi Oleh Rakan-Rakan di Mukabuku

Assalamualaikum warahmatullah :)



Selamat Hari Sabtuday Mukabukus dan Mukabulus.!!!

Dah lama rasanya aku tak hapdate blog aku yang selekeh lagi suci ni so untuk entry harini aku nak beritahu 5 CARA untuk DISENANGI oleh RAKAN-RAKAN MUKABUKU anda.

I'm sure ramai di antara kita mempunyai HATERS di Mukabuku termasuk aku. Ya, " Haters Makes Me Famous " sinonim untuk mereka yang digelar BARANGPANAS atau HOTSSTUFF tapi bagi aku Haters Makes Me Sickness ohkayy.? Sebab bila ada haters, nak online pun macam nak taknak je.

Okay, tanpa berleteran panjang, aku akan share dan listkan 5 cara untuk disenangi oleh other human di Mukabuku tu.

Be Yourself

Mostly budak-budak sekarang ni banyak yg poser-poser. Ada yang Bieber wannabe lah, GC wannabe lah, Hana Tajima wannabe lah and paling latest, Najwa Latiff wannabe, sibuk nak main gitar. Kalau nak rasa disenangi just be the way you are, tak payah nak berlagak alim-alim the taik kucing, tak payah nak pukul canang yang kau tu ada gelung kuning atas kepala. Kalau kau jenis yang bukan pak-pak atau mak-mak lawak, tak payah nak act yang kau tu ada SENSE of HUMOUR.


Down To Earth@Humble

Elemen ni pun amat penting dalam merealisasikan impian untuk disenangi oleh friendlist kau. Even kau kaya, abah kau mampu beli 3 ketul kapal terbang pun at least jangan berlagak. Stay cool. Jangan menunjuk apa yang kau ada sebab benda tu lagi akan membawa impliksi kepada other facebooker dimana mereka akan mark kau BERLAGAK.


Nono Copycat or CopyDog Status

Haa..yang ni agak awesome untuk aku perkatakan. Sebab mostly facebookers sekarang ramai kaki Copy, dari Info Sampai ke Status.(Aku pun pernah kena juga). Even status kau "baru lepas makan" pun ia tetap status kan so tak payah nak copycat status orang lain yang lagi cambest dan mempunyai ramai likers tu. Sebab last-last pun lagu makian kau akan dapat juga dari tuan empunya status tu.



Fakers

Well, siapa suka Fakers.? Kalau aku pun tak suka, Hatred tahap nak baling bom Hiroshima je dekat insan Fakers ni. Banyak sebab cik fakers ni buat akaun fake. Ada yang nak stalker gambar dan segala apa yang kita simpan serta paling best dia nak kita ingat dia tu artis. Paling best letak gambar amoi-amoi cun dan juga pakwe-pakwe hensem dari oversea..Hey Fakers.! What are you doing.? PERVERT.!! See.! Nampak dah dekat situ yang orang-orang macam ni takde kehidupan. So untuk rasa disenangi, letak gambar sendiri.


Jenis Tahan Gurau @ Openminded

Benda ni amat jarang aku nampak dekat Mukabuku sebab dah banyak kali aku terkena dengan insan berjiwa tisu ni. Tak ramai yang jenis tahan gurau ni. Dalam dunia luar maybe mereka-mereka ni okay tapi dalam dunia maya tak semua macam tu. Cuba belajar untk jadi more openminded terutama bila berconversation sebab bila kita di dunia maya kita akan jumpa bermacam-macam jenis manusia yang kadang-kadang kita sendiri pun tak boleh nak faham so belajar untuk jadi more Flexible dan boleh adapt dengan scene yang kau tengah hadapi tu.


Act, banyak lagi cara-cara untuk disenangi tapi cukuplah setakat ni je sebab yang aku mention tu antara Major way yang kita akan dan selalu buat. So untuk mendapat more friends dan juga likers, jangan terlampau ikutkan hati sendiri. Sometimes kita kena cuba masuk dalam life orang lain juga but still in the situation You Be The Way You Are.

Mak aku pun dah pandai detect Fakers..whoot whoot.!!!

1 comment:

Unknown said...

tukar la profession. jadi lecturer ke professor ke ? boleh emy.