Saturday 31 December 2011

Whatever Trolly Molly 2 : Makin Famous Makin Ramai Yang Benci dan F**k

Asssalamualaikum warahmatullah hiwabarakaatuh :)


Selamat Hari Sabturday Girls and Boys..How are you.? Kalau tak sihat pergi klinik mintak mc banyak-banyak hari yawww..ihix.!

Aku jamin mostly yang ada nama atau ramai LIKERS mesti  ramai yang dah terkena dengan tajuk entry aku ni,(aku pun sama) ehh, famous ke kau emy nokk.?ahax.!

Well, its a about makin famous makin ramai yang benci. Act, title ni aku cedok sikit dari seorang Blogger and aku tertarik sangat nak post menjadi dalam entry whatever trolly molly aku ni.

Dah faham tajuk entry aku.? Masih tak faham.? Okay, let me explain it more dalam-dalam. Its about makin famous seseorang tak kira lah korang ni famous yang dah sememangnya famous atau yang baru nak up-up onda way like a superstar tak kira lah dalam dunia Facebook, Photography Scene, Modelling atau Bloggers itu sendiri.


Sejarah dunia juga dah membuktikan bahawa semakin besar atau famous nya someone, maka secara automatik, haters akan mula memainkan peranan dengan membenci orang yag famous tu. Before this, orang yang tak famous tu mana ada orang benci sebab apa.? Sebab dia tak famous lah..pppffft~


Pemimpin




Well, kalau dah namanya pemimpin mestilah ramai yang suka dan ramai juga yang tak suka. Cuma bezanya masa suam-suam milo dulu, beliau mungkin kurang dikenali dan pembencinya turut juga menjadi kurang dan bila tup tap nama dia di upload untuk jawatan-jawatan besar macam Presiden atau Perdana Menteri maka secara awesome-nya haters beliau pun turut mengejar nilai besarnya jawatan tu.


Artis Retis Semarties


Kalau dah namanya artis, dah sah-sah beliau akan mempunyai fan club, fan page dan juga hate club serta hate page. Ambik contoh paling mudah masa sibuk-sibuk zaman Supra, kasut bawak pergi ladang getah tu. Siapa yang buatkan ia jadi famous kalau tak Justin Drew Bieber. Ala, yang famous dengan lagu bayi tu lah. Taktau lah kan kalau ada yang tak tau lagu tu, memang sah lah kena bawak pergi check otak.


Kenapa aku ambik Bieber.? Sebab bieber ni satu fenomena dalam industri music worlwide. Sebab dia, budak-budak sibuk nak pakai ungu. Sebab dia jugak lah budak-budak mula sibuk nak pakai supra tak kira lah supra cikai atau ori janji berdiri atas nama supra.(Supra aku ori okay).

Fan dia dekat dunia ni dalam anggaran lebih kurang 200,000 ribu orang, itu belum campur lagi dengan mak-mak orang. And cuba darab kan dengan 2, itulah bilangan mereka yang HATE dengan mamat comel sorang ni. Sikit kan.?hewhew~



Photographer

Photographer masa zaman mak ayah kita dulu takdelah se famous sekarang. Setakat ambik job untuk tangkap wedding scene je. Nowadays, photographer scene ni dah jadi macam cendawan kimball, tumbuh melata sebab kebanyakkan orang mampu untuk beli kotak hitam (DSLR) lepastu try shoot-shoot dengan harapan akan menjadi photographer terhebat di abad ni walaupun dengan pakai function Auto Focus je..ihix.!


Budak-budak sekarang sibuk nak jadi freelance photographer, tangkap gambar gunung time senja dekat Broga Hill atau tangkap gambar air tejun dekat Pavi sebab dorang rasa dorang mampu nak jadi photographer tanpa perlu belajar dengan otai-otai.

Aku malas nak mention satu-satu group photo yang buat variety scene job macam freelance and wedding ni sebab dorang bukan bayar aku untuk promo nama dorang kan.hewhew~ So, bila dah famous group-group ni maka the other photogarher yang sealiran dengan dorang akan merasa cemburu maka bermulalah adegan jatuh menjatuh dengki mendengki sabotaj menyabotaj dikalangan mereka ni.


Modelling




Hello gadis gadis montok berbadan lentik serta jejaka tampan ber-6 pax.! Bila dah namanya Model+ model yang ada nama, mestilah ada yang dengki. Aku ramai kawan dengan model-model and banyak luahan rasa yang sama dorang luahkan macam " I tak kejar pun titl hot ni, i buat job ni sebab minat. I tak buat apa-apa pun tapi kenapa orang tak suka i. I buat life i sendiri kot." See, kat situ dah boleh nampak yang tak boeh jadi model ni mendengki tak sudah-sudah. Aku bukan nak backup tapi at least dorang ada job yang halal, buat pun sebab itu capability yang dorang ada dari dorang gunakan kecantikan serat kehenseman dorang ke jalan yang tak elok. Haa.? mampu jawab.? ihix.!


Bloggers


Dalam dunia blog ni memang takkan pernah lenyap sifat dengki sesama blogger sebab yang mendengki ni semua stok-stok yang COPYPASTE troll orang lain pastu act good good macam troll tu dia yang buat sendiri. Kalau dah tak reti bina ayat rasanya boleh repeat paper Bahasa Melayu PMR atau SPM kot.ihix.!


Bila seseorang blogger itu dah jadi famous akan ada 2 sebab kenapa othe blogger dengki dan benci dekat dia. Sebab pertama ialah blogger tu kumpul ramai followers dan yang kedua sebab blog dia sangat awesome, penuh dengan content serta entry yg ilimiah.

Tak suka cerita panjang sebab bila cerita pasal Bloggers ni orang naik jelak so untuk tutup entry aku ni, aku mampu cakap pada yang ramai haters tu,"WORDS CAN'T BRING US DOWN.". Biarkanlah orang-orang macam tu sebab tak kemana kalau kita asyik memikirkan mereka-mereka tu, bukan dorang fikirkan kita pun. Stay cool and but dont act like a fool. hewhew~



#Dah popular jangan lupa dunia, akhirat pun sama..Baru ngam-ngam soi.!!? Wassalam :)


No comments: